TIBE logo
Lasting...

Hva engasjerer i Sosiale Medier?

Vi blir ekspontert for kommunikasjon via sosiale medier stort sett døgnet rundt. Men hvordan kan du skape engasjement og være synlig i jungelen av innhold på sosiale medier?

Ipsos SoMe-tracker Q4 for 2021 viser at 82 % av Norges befolkning over 18 år har Facebook profil, og 39% bruker Instagram daglig. Se hele rapporten her >>

Sosiale medier har blitt en stor del av hverdagen både som bedrift og privat person. Det er her vi slapper av, får info, inspirasjon, bygger nettverk og holder kontakt med venner og familie. Hvordan skille seg ut i mengden?

Å skape kvalitet, gi inspirasjon, underholde og være nyskapende er fire sentrale begrep som bidrar til økt engasjement. Samtidig er det også viktig å bevare identitet og egenart.

Slik får du engasjement i sosiale medier:

  • Gi profilen en personlighet. Sett et personlig preg på feeden, gi følgerne et innblikk i hvem du er igjennom tekster, bilder og videoer. Slik knytter dere et bånd som skaper et forhold til din merkevare. Dette kan gi en positiv effekt på kundens interesser over tid, og ikke kun kortsiktige clickbates.

  • Vær produktiv. Resultat kommer ofte igjennom hardt arbeid, sosiale medier er intet unntak. For å skape resultater er det helt avgjørende at dere er aktive, at dere skaper innhold som gir interesse, i tillegg til at du utforsker og bruker de ulike mulighetene plattformene har.

  • Resultat igjennom statistikk og analyse. Bruk tallene som SoMe (sosiale medier) gir. Sjekk hvilke poster som engasjerte mest, og hvilken målgruppe du når ut til.

  • Vær synlig og gjør innholdet ditt tilgjengelig. Kombiner organiske innlegg (ubetalte innlegg) i sosiale medier med betalt synlighet for ekstra rekkevidde, slik at du når bedre ut til nye kunder.

  • Markedspakke. Kanskje det er aktuelt og fornuftig med markedspakke? Der en bedrift hjelper dere å holde orden på tall og statistikk samtidig som de hjelper dere å analysere innholdet dere lager.

I TIBE har vi lang erfaring med kommunikasjon i sosiale medier for våre kunder. Vi jobber etter statistikk, noe som gir oss resultatbasert markedsføring som virker slik at du får mest igjen for markedsbudsjettet ditt. Vi tar gjerne en analyse av dine kontoer og hjelper deg med en god strategi.

Lurer du på hvordan du kan blir bedre synlig i sosiale medier?

Ta kontakt for flere gode råd.

Denne siden er beskyttet av reCAPTCHA og Google Personvernerklæring og Vilkår for bruk er gjeldende.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjons-kapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjonskapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.